Fra åpent møte på Shamrock Pub om serien "Makta"

Om Grünerløkka Arbeiderpartilag

Politikk og organisasjon

Grünerløkka Arbeiderpartilag har omlag 200 medlemmer. Vi jobber for et sosialdemokratisk Grünerløkka, Oslo og Norge hvor folk jobber etter evne og får etter behov. Et samfunn der unge kan se lyst på framtiden, der voksne har like muligheter og hvor eldre føler seg trygge og trives. Er det noe du vil endre på? Ta kontakt med Gabriel Qvigstad Trampe på 93427971 eller [email protected], så står vi opp neste dag og endrer verden sammen.

Etter lokalvalget i 2023 fikk Arbeiderpartiet, SV og MDG tillit av innbyggerne til å samarbeide om å styre Grünerløkka i bydelsutvalget. Dette gikk Arbeiderpartiet valg på:

Grünerløkka Arbeiderparti vil satse på og gi muligheter for alle på Grünerløkka, og vil i denne perioden særlig prioritere de unge og eldre.  Vi vil skape flere gode møteplasser for alle, uavhengig av hvem du er og hvor stor lommeboka er. Vi vil:

• videreutvikle Deichmanns tilbud i bydelen
  • etablere bydelshus, en møteplass for beboere og frivilligheten
  • gjøre livet til barnefamilier enklere ved å sørge for at man får barnehageplass nærmere egen bolig.

Eldreomsorgen skal være god. På Grünerløkka skal det være godt og trygt å bli gammel. Vi vil:

• styrke frisklivssentralen og seniorsentrene
  • få rosa busser til bydelen
  • ha flere besøksvenner til eldre som bor hjemme og lage møteplasser hvor eldre og unge kan møtes

Bydelen vår skal bli enda grønnere. Vi vil ha mer parkområder, og legge til rette for å ta bærekraftige valg i hverdagen. Vi vil:

• etablere en stilling i bydelen, som skal hjelpe sameier, borettslag, næringsliv og andre i bydelen med å søke støtte til å gjennomføre klima- og miljøtiltak
  • oppgradere Akerselva Miljøpark
  • stenge flere gater, skape grønne bygater og legge til rette for urbant
  • ha flere søppeldunker med hyppig tømming

Fant du det du lette etter?

Tusen takk for din tilbakemelding!